انواع سنگ شکن

سنگ شکن فکي



اين مدل سنگ شکن بعنوان سنگ شکن اوليه استفاده ميشود. اين سنگ شکن داراي بدنه محکم، عملکرد پايدار، نگهداري آسان و هزينه ها به صرفه مي باشد.
سنگ شکن هاي فکي استفاده هاي کاربردي زيادي در زمينه معادن، مواد ساختماني، صنايع ريلي و جاده سازي دارند. اين نوع سنگ شکن جهت خردايش و کاهش اندازه سنگ هاي ترکيبي بسيار سخت و فرساينده از قبيل سنگ آهن، کوارتزيت، کلوخه هاي بزرگ کلينگر، فلدسپات، دولوميت، گچ، آهک و ... بکار ميرود.
سنگ شکنهاي فکي در سايزها و ابعاد مختلف طراحي گرديده که با توجه به ابعاد سنگ استخراج شده از معدن و ظرفيت مورد نياز مشتري، از مدل مناسب استفاده مي گردد. در اين نوع سنگ شکن عامل فشار باعث خرد شدن مي گردد.

سنگ شکن ضربه ای کوبیت


کوبیتهای تولیدی در اندازه های 001و 021 و 081 و 042 تن در ساعت دارای ریگلاژ بوده و میزان نوع تولید را میتوان بوسیله این رگلاژ تنظیم نمود.
این نوع کوبیت¬ها تنها سنگ شکن¬های ضربه ¬ای هستند که روتور آنها دارای محافظ بوده و در نتیجه با تعویض به موقع آنها سالیان متمادی میتوان از دستگاه استفاده نمود.
چکشهای این نوع کوبیت ها در شش لبه کار می¬کند و نزدیک به 57 تا 58 درصد چکشها مصرف میگردد.

سنگ شکن مخروطی(هیدرو کن)



سنگ شکن هیدرو کن یکی از انواع سنگ شکن¬های مخروطی است که به عنوان سنگ شکن اولیه یا ثانویه در معادن مورد استفاده قرار می¬گیرد. عمل خردایش در این سنگ شکن با بسته شدن فاصله بین منتل (که بر روی شفت قرار دارد) و کانکیو (که داخل بدنه اصلی یعنی تاپشل نصب شده) صورت می¬گیرد.
کلیه قطعات سایشی دستگاه از فولاد منگنزی مولیبدن دار ساخته شده است که مقاومت بالایی در برابر سایش دارد. برای جلوگیری از لرزش دستگاه بر روی شاسی ضربه گیر نصب شده است. عملکرد دستگاه توسط تابلو برق کنترل شده که قابلیت تبدیل به حالت تمام اتوماتیک و دستی را دارد. با تغییر سایز دهانه منتل که بر حسب اینچ بیان می¬شود میتوان محصول متنوعی از این دستگاه استخراج کرد. جهت حفظ طول عمر قطعات و سلامت دستگاه از سیستم روغنکاری اتوماتیک بابرقراری جریان دائمی روغن و رساندن آن بر کف گردها، بوشهای برنزی، دنده و شفت استفاده میشود.

سنگ شکن ضربه ای، اچ اس



سنگ شکن کوبیت مدل دی اس برای سنگ های سخت، مجهز به سه سری سندان قابل تنظیم به صورت جداگانه بوده که بیشترین امکان امکان کنترل در تولید را فراهم می نماید.
سندان بالا یکپارچه ساخته شده از فولاد منگنزی و سندانهای بالا و پایین ساخته شده از بدنه آهنی که توسط کفشکهای منگنزی پوشش شده اند.
روتور دیسکی سنگین دستگاه گشتاور و انرژی فراوانی ایجاد می کند که موجب چرخش یکنواخت در باردهی کامل و صرفه جویی در مصرف برق می گردد.
چکشها، سندانها و قطعات محافظ بدنه ساخته شده از جنس فولاد آلیاژ منگنز و دارای عمر طولانی می باشد.