سیمیلاتور زلزله


ســیمیلاتور زلزله

با توجه به اینکه رویداد زلزله بخشی از رفتار محیط اطراف ماست و بطور ناگهانی رخ می دهد و موجب خسارت ها و تلفات جانی و مالی می شود این حوادث زمانی زیانبار خواهد بود که انسان با راههای مقابله با آنها آشنا نباشد، یکی از راههای مقابله با بلایا و کاهش خسارتهای آن، اجرای برنامه های آموزشی عملی برای عموم مردم و خصوصاَ کودکان و نوجوانان به لحاظ سطح بالای آموزش پذیری آنها می باشد لذا این شرکت با تکیه بر ابتکار و خلاقیت انکار ناپذیر خود به عنوان اولین طراح، سازنده و تولید کننده، در صنعت ساخت سیمیلاتورهای زلزله بصورت ثابت و سیار در جهان بر آن است تا برترین طراحی های منحصر به فرد و غیر قابل رقابت این شرکت را ارائه نماید. این گروه مفتخر به طراحی و ساخت بزرگترین سیمیلاتور زلزله جهان با ظرفیت 250 نفر در مشهد و اولین سیمیلاتور سیار زلزله بصورت پرتابل دراستان گیلان می باشد و آمادگی ساخت سیمیلاتور تا ظرفیت 500 نفر را دارد.



اولين شبيه ساز آموزش زلزله کشور در شهر لاهيجان

در سال 1387 گروه صنعتی کشتی آرا با حمایت معاونت بحران استان گیلان، برای اولین بار موفق به طراحی و ساخت شبیه ساز زلزله در کشور و آسیای میانه، غرب و جنوب شرقی آسیا گردید.

این سیمیلاتور سالانه ظرفیت آموزش دانش آموز در استان گیلان را دارد، که با توجه به همکاری نهادهای دولتی از قبیل استانداری و آموزش و پرورش این مرکز تاکنون توانسته دانش آموز از شهرستانهای لاهیجان، رشت، رودسر، آستانه اشرفیه، لنگرود و شهرستانها و روستاهای استان گیلان را آموزش دهد و موجب آمادگی هموطنان عزیزمان در مقابل بلای طبیعی زلزله گردد.



طراحي و ساخت اولين شبيه ساز سیار آموزش زلزله در شهر لنگرود

پس از تحقیقات و آزمایشات انجام شده، این گروه به دنبال ساخت سیمیلاتور زلزله ای بود تا جدا از سیار بودن، حمل ونقل آن به راحتی و کمتر از 30 دقیقه بارگیری شود و با تریلی به راحتی جابجا شود.
با تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر، گروه صنعتی و مهندسی کشتی آرا توانست درتاریخ دوازدهم تیرماه نودویک در کارگاه مشهد این سیمیلاتور را ساخت و در پانزدهم تیر ماه تحویل جمعیت هلال احمر لنگرود واقع در اردوگاه چاف گردید.

با توجه به موقعیت جغرافیایی استان گیلان و فاجعه هایی که در گذشته نزدیک در شهرهای رودبار و منجیل اتفاق افتاده است با تلاش بی وقفه و مثال زدنی معاونت بحران استان گیلان آقای مهندس عزیزی، اولین سیمیلاتور زلزله پرتابل جهان در گیلان افتتاح گردید.

دانش آموزان در این سیمیلاتور قادرند زلزله 1 تا 7 ریشتر و حوادث محیطی همچون طوفان، صاعقه، دود حاصل از آتش سوزی و ... را همراه با آموزشهای عملی تجربه می کنند.



طراحي و ساخت دو شبيه ساز آموزش عملي زلزله در آموزش و پرورش مشهد

با تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر، گروه صنعتی و مهندسی کشتی آرا توانست درتاریخ پانزدهم آذر ماه نود، بدو دستگاه شبیه ساز زلزله هر یک با ظرفیت 50 نفر در شهر مشهد با حضور مدیریت آموزش و پرورش افتتاح گردید. با توجه به موقعیت جغرافیایی کلان شهر مشهد و وجود گسلهای خطرناک که همه روزه مشهد و شهرهای اطراف آنرا تکان می دهد این گروه دو دستگاه شبیه ساز زلزله در مرکز آموزشی ثامن با هدف آموزش، روزانه 1000 دانش آموزان احداث نمود.

دانش آموزان در این سیمیلاتور قادرند زلزله 1 تا 7 ریشتر و حوادث محیطی همچون طوفان، صاعقه، دود حاصل از آتش سوزی و ... را همراه با آموزشهای عملی تجربه می کنند.

براي آموزش ابتدا، دانش آموزان در دو سينمايي که در کنار سيميلاتور طراحي شده فيلم مربوط به زلزله آموزش زلزله را مي بينند و سپس در سيميلاتور زلزله 1 تا 7 ريشتر را بصورت عملي تجربه مي کنند.



طراحي و ساخت بزرگترين شبيه ساز آموزش عملي زلزله جهان در هلال احمر مشهد

پس از تلاش و کار مداوم و شبانه روزی، گروه صنعتی و مهندسی کشتی آرا توانست درتاریخ پانزدهم آذر ماه نودو یک ، بزرگترین شبیه ساز زلزله جهان با ظرفیت 250 نفر در کلان شهر مشهد با حضور مدیریت جمعیت هلال احمر کشور دکتر فقیه ، مدیر کل هلال احمر خراسان رضوی دکتر پورساداتی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی و نماینده ولی فقیه افتتاح گردید.
این مرکز با ظرفیت 250 نفر بعنوان بزرگترين مرکز آموزش عملي زلزله مي باشد و کشور ژاپن مجهز به مراکز آموزش زلزله از ظرفیت 8 تا 45 نفر می باشد.
این شبیه ساز زلزله قادر است روزانه 4000 نفر را آموزش دهد. در این سیمیلاتور افراد از زلزله 1 تا 7 ریشتر و افراد ميتوانند؛ حوادث محیطی همچون طوفان، صاعقه، دود حاصل از آتش سوزی و برف و بوران را همراه با آموزشهای عملی تجربه می کنند.
طراح سیستم: کشتی آرا
سازنده: جواد قدیری
طراحی سیستم PLC و برق: مهندس حسین سکاک

بازتاب خبری سیمیلاتور زلزله