خط تولید اکسید آهن:

آهن یکی از فراوانترین عناصر در پوسته زمین میباشد و بطور متوسط حدود 5 درصد از حجم کره زمین را سنگ آهن تشکیل میدهد. پنج کانی هماتیت Fe2o3 ، مگنتیت Fe3o4 ، گوتیت FeooH ، سیدریت FeCO3 ، پیریت Fes2 ، بعنوان کانی های اصلی سنگ آهن شناخته میشوند و در بین کانی های موجود در جهان سه کانی اول بویژه هماتیت از نظر اقتصادی در اولویت استخراج میباشند.
ایران با داشتن بیش از پنج میلیارد تن از نظر میزان ذخایر سنگ آهن جزو ده کشور اول جهان است.
فرآیند‌های اولیه استخراج آهن از سنگ معدن‌های آن طی فرایند‌های فیزیکی و مکانیکی و شیمیایی تحت شرایط ویژه ای صورت می‌گیرد.
در مرحله آغازی ، سنگ معدن باید طی چندین مرحله از عملیات از جمله : خرد کردن ، آسیاب کردن ، سرند کردن ، شستشو ، استفاده از جدا کننده مغناطیسی و یا به روش فلوتاسیون تغلیظ شود. محلول غلیظ شده معمولاً دارای 60 تا 65 درصد آهن ، 8 تا 12 درصد سیلیس می‌باشد. پس از تلغیظ سنگ معدن آن را باید به اندازه‌هایی به ابعاد 6 تا 25 میلی‌متر که مناسب برای تغذیه کوره‌های وزشی است، تبدیل کرد که این عمل را اصطلاحاً آگلومریزه شدن می‌نامند.
استخراج آهن از سنگ معدنهای آن عمدتاً با استفاده از کوره‌های وزشی صورت می‌گیرد که در حقیقت یک رآکتور بزرگ شیمیایی است که در آن مخلوطی از سنگ آهک ، سنگ معدن آهن و زغال کک گرما داده می‌شود.

سرندهای ویبراتوری


این سرندها به طریقی ساخته شده که حرکت که ارتعاشی منظمی فقط در تمامی سطوح توریها ایجاد می نماید و این ارتعاش به شاسی و پایه منتقل نمی گردد.
نیروی محرکه را می توان بوسیله موتور دیزل یا الکترو موتورتامین نمود که الکترو موتور توصیه می شود.
تعویض توریها به سادگی امکان پذیر است.
سرندهای تولیدی این شرکت نیاز به سرویس فوق العاده ندارد و فقط باید هر روز قبل از شروع کار، دستگاه را گریسکاری کرد.

سنگ شکن فکي



اين مدل سنگ شکن بعنوان سنگ شکن اوليه استفاده ميشود. اين سنگ شکن داراي بدنه محکم، عملکرد پايدار، نگهداري آسان و هزينه ها به صرفه مي باشد.
سنگ شکن هاي فکي استفاده هاي کاربردي زيادي در زمينه معادن، مواد ساختماني، صنايع ريلي و جاده سازي دارند. اين نوع سنگ شکن جهت خردايش و کاهش اندازه سنگ هاي ترکيبي بسيار سخت و فرساينده از قبيل سنگ آهن، کوارتزيت، کلوخه هاي بزرگ کلينگر، فلدسپات، دولوميت، گچ، آهک و ... بکار ميرود.
سنگ شکنهاي فکي در سايزها و ابعاد مختلف طراحي گرديده که با توجه به ابعاد سنگ استخراج شده از معدن و ظرفيت مورد نياز مشتري، از مدل مناسب استفاده مي گردد. در اين نوع سنگ شکن عامل فشار باعث خرد شدن مي گردد.

درام سپراتور مغناطیسی خشک



درام مگنت جهت جداسازی ناخالصی های آهنی از مواد ورودی مورد استفاده قرار می گیرد. درام مگنت حاصل مونتاژ 180 درجه آرك مغناطیسی در داخل پوسته ای از جنس استیل نگیر و ضد سایش كه توسط درپوش های آلومینیومی مهار شده است می باشد. مجموعه پوسته درام و درپوش با سرعت مشخصی در حال حركت به دور آرك مگنت ثابتمی باشد. زمانی كه مواد ورودی روی سطح درام مگنت شارژ می شوند، مواد غیر مغناطیسی در جلوی درام و در مسیر طبیعی سقوط می كنند، در حالی كه مواد مغناطیسی جذب مگنت درام شده و بر روی پوسته درام تا آخرین نقطه حضور مگنت گردش كرده و در پشت درام تخلیه می شوند.درام مگنت ها می توانند در دو گروه مگنت های سرامیكی ( LIMS ) یا مگنت های نئودیم ( MIMS ) ساخته شده و سبب حصول میدان های مغناطیسی با دامنه و گرادیان متفاوت می گردند. پارامترهای قابل اهمیت در راندمان جداسازی درام مگنت شامل سرعت درام ، موقعیت تیغچه جداسازی ، نوع المان های مگنت ، تعداد قطب ها و سایز درام می باشد.

موارد کاربرد:

پرعیارسازی سنگ آهن ( مگنتیتی و هماتیتی )

جداسازی آلودگی های آهنی از پودرهای معدنی

جداسازی آلودگی های آهنی در صنایع شیشه و کاشی و سرامیک

صنایع معدنی نظیر :آهن ، سیلس ، مس ، آلومینیوم ، سرب ، روی ، ذغال سنگ ، گچ ، شن و ماسه

صنایع :شیشه ، کاشی و سرامیک ، بازیافت ، ریخته گری ، فولاد ، صنایع غذایی


مزایا جداکننده مغناطیسی دائم درام مگنت:

- تعمیر و نگهداری آسان
- طراحی و ساختار محکم
- قدرت جذب بسیار بالا
- ثابت بودن شدت میدان مغناطیسی در طول زمان کارکرد
- جداسازی اتوماتیک قطعات آهنی و بی نیاز از نیروی انسانی
- میدان مغناطیسی از نوع دائم بدون برق و باطری
- حداقل قطعات یدکی مورد نیاز
- عمر طولانی




درایر خشک کن

درایرهای تولیدی این شرکت در طولهای 6،12،20 متری و در عرضهای 1 تا 2.5 متر ساخته میشوند.این نوع دستگاهها در کارخانه های گچ،کود شیمیایی، اکسید آهن، مرغداریها و ... کاربرد دارد.کارایی این نوع دستگاه به گونه ای میباشد که جهت خشک نمودن مصالح نم دار مورد استفاده قرارمیگیرد.
این خشک کن ها با استفاده از تابلو برق مجهز به اینورتور ، توانایی تنظیم دور چرخش و تعیین مدت زمان ماند مواد اولیه در خشک کن را به کاربر می دهد.




درایر خشک کن

درایرهای تولیدی این شرکت در طولهای 6،12،20 متری و در عرضهای 1 تا 2.5 متر ساخته میشوند.این نوع دستگاهها در کارخانه های گچ،کود شیمیایی، اکسید آهن، مرغداریها و ... کاربرد دارد.کارایی این نوع دستگاه به گونه ای میباشد که جهت خشک نمودن مصالح نم دار مورد استفاده قرارمیگیرد.
این خشک کن ها با استفاده از تابلو برق مجهز به اینورتور ، توانایی تنظیم دور چرخش و تعیین مدت زمان ماند مواد اولیه در خشک کن را به کاربر می دهد.
طبقه بندی انواع خشك كن دوار:
1. دوار حرارت مستقیم خشک کن
2. حرارت غیر مستقیم دوار خشک کن
قطعات اصلی خشک کن دوار:
1. بدنه دوار
2. پره یا قاشقی
3. محور چرخنده
4. فیدر ورودی
5. راهگاه تخلیه مواد
سوخت اصلی برای خشک کن دوار:
1. گاز طبیعی
2. گازوئیل

شرکت سورنا صنعت با تکیه بر دانش تیم مهندسی و کارشناسان صنعتی و معدنی ، آمادگی طراحی و ساخت انواع خطوط تولید اکسید آهن بصورت پلاسری و موبایل با کیفیت منحصر به فرد با توجه به نیاز مشتریان عزیز در سراسر ایران را دارد.

با ما در تماس باشید